Kontrola pozycji szycia w poduszkach powietrznych

Pokrowce poduszek powietrznych w kierownicy pojazdu spełniają dwie funkcje. Po pierwsze powinny być funkcjonalne oraz nie utrudniać jej otwierania się podczas wypadku. Po drugie są one częścią wystroju wnętrza samochodu, dlatego muszą harmonizować z jego ogólnym wyglądem. Wysokie wymagania estetyczne wykonania kokpitu, foteli, wykończenie wnętrza czy kierownicy są szczególnie ważne dla tego elementu funkcjonalnego. Podobnie jak wiele innych elementów samochodu, szwy poduszki powietrznej mogą być kontrolowane podczas produkcji za pomocą skanera laserowego profilu scanCONTROL 2910-25.

Skaner wykrywa kontur szwów będąc prowadzonym przez ramię robota i ocenia kilka cech jednocześnie. Nieprzerwanie kontroluje on odstęp między szwami oraz punktem oddzielenia między nimi, prowadząc bezpośrednio ocenę jako 0 (NOK) lub 1 (OK) poprzez interfejs Ethernet. Poza tym kontrolowana jest również różnica wysokości pomiędzy dwoma pojedynczymi szwami celem natychmiastowego rozpoznania jakichkolwiek wad.

Zalety:

  • stała kontrola
  • nawet różnice w kolorze oraz kontrast pomiędzy szwami a materiałem pokrywającym poduszkę nie mają wpływu na dokładność pomiaru
  • ocena w głowicy czujnika

Wymagania systemu pomiarowego:

  • pomiar odchyleń 0,1mm dotyczący pozycji szwów
  • pomiar odchyleń 0,05mm dotyczący różnicy wysokości
  • czas cyklu: 3 sekundy na pokrycie poduszki powietrznej

Warunki pracy:

  • temperatura: 25 - 40°C
  • brak zabrudzeń i zapylenia

Skład systemu:

  • skaner scanCONTROL 2910-25
  • oprogramowanie scanCONTROL Configuration Tools